1 mars 2016

Top Ten Tuesday 1 mars: Ten Books To Read If You Are In The Mood For X

Dagens ämne i Top Ten Tuesday äTen Books To Read If You Are In The Mood For X. Först hade jag tänkt välja att lista böcker om man var sugen på deckare, men det kändes som att jag bara skulle tipsa om samma böcker igen så istället tänker jag tipsa om ungdomsböcker. 

1. Katherine-teorin av John Green.

2. Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr.

3. Harry Potter av J.K. Rowling.

4. Kanske är det allt du behöver veta av E Lockhart.

5. Cinder av Marissa Meyer.

6. Sveket av Ursula Poznanski.

7. Legend av Marie Lu.

8. Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.

9. Boktjuven av Markus Zusak.

10. Du glömde säga hej då av Sarah Dessen. 

8 kommentarer:

  1. Spännande lista, jag har inte läst en enda av de här :)

    SvaraRadera
  2. Har läst flera av dem och gillat. Kul att du ser Ljuset vi inte ser som ungdomsbok, men då har man ju lyckats som författare om man skrivit något som passar alla åldrar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är roligt med "gränsöverskridande" böcker :)

      Radera
  3. Åh vilken bra lista. Boktjuven är en av mina absoluta favoritböcker :D

    SvaraRadera
  4. Det här var en riktigt bra lista :) Har läst flera av dem. Jag måste läsa något av E. Lockhart.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...