9 mars 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 10

Bild lånad av Barnboksbloggen.
För ett tag sedan kom jag hem från jobbet och nu ska jag bara ha en lugn och skön kväll. Först tänkte jag ta och svara på Veckans bokbloggsfråga, som Barnboksbloggen håller i.

Hur gör du för att inte missa inläggen från dina favoritbokbloggar? Rss-läsare, bloglovin eller nåt annat alternativ? Följer du någon bokbloggare även i sociala medier som instagram, facebook eller twitter? 


För ca. ett år sedan upptäckte jag Bloglovin och det är det enda verktyg jag använder för att hålla koll på de bloggar jag följer. Tidigare hade jag de bloggar jag följde som bokmärken i webbläsaren, men till slut blev det så många man behövde besöka och det var besvärligt att leta sig fram och klicka sig fram till rätt blogg. En av anledningarna till att jag tycker om Bloglovin så mycket är att alla inlägg samlas på ett ställe och det är lätt och smidigt att använda. Sen så är det också extra bra att man kan spara favoritinlägg och gå tillbaka senare. Dessutom följer jag en del (många!) mat- och bakbloggar och då är det smidigt att kunna spara recept och sådant.

Jag följer en del bokbloggare visa Instagram, och några enstaka via Facebook. Twitter använder jag inte. Det är rätt så sällan jag kollar Instagram och jag själv är inte heller så aktiv där, men rätt vad det är får jag något ryck och kollar ofta andras uppdateringar.

18 kommentarer:

  1. Jag får ingen styr på Bloglovin... kollar aldrig mejlen därifrån. Kanske bättre att logga in på Bloglovin regelbundet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag loggar in på Bloglovin och har gjort så att jag aldrig får mall från de :)

      Radera
  2. Bloglovin är smidigt! Det är bra att man kan göra grupper av bloggar, om man följer olika sorters bloggar.

    SvaraRadera
  3. Jag har det ungefär likadant. Och jag tycker också det är jättesmidigt att följa ett gäng matbloggar på samma ställe och ha bloggarna uppdelade i olika kategorier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är riktigt smidigt. Och det är så lätt att spara inläggen också vilket är ett plus :)

      Radera
  4. Har faktiskt aldrig testat bloglovin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig funkar det riktigt bra, är smidigt att ha alla inläggen samlade på ett ställe :)

      Radera
  5. Måste kanske ge Bloglovin en chans nu när många säger att det är så bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har då inte haft några problem med det :)

      Radera
  6. Jag använder Bloglovin' och det funkar perfekt för mig.

    SvaraRadera
  7. Jag borde nog ta mig en titt på vad Bloglovin är...För närvarande följer jag nästan 60 bokbloggar via bokmärken och det är krångligt att veta när de uppdateras och inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det blir mycket arbete att bara kolla bloggarna :)

      Radera
  8. Jösses jag kollar aldrig Bloglovin men va bra att vissa kollar där.

    SvaraRadera
  9. Jag klarar mig också bra med bara Bloglovin' :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...