6 mars 2016

En smakebit på søndag: Harry Potter and the Chamber of Secrets


Det är söndag och dags för en smakebit på søndag på den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Utmaningen går ut på att man delar med sig av några meningar ur boken man läser just nu. HÄR kan ni läsa mer. 

Den här helgen har jag bara legat i soffan och tagit det lugnt, på grund av den eländiga influensan. Nu börjar jag ändå må lite bättre, men det är tur att jag inte ska jobba förrän på tisdag. Har fortfarande riktigt ont i kroppen och orkeslös. Jag har läst lite grann ur Harry Potter and the Chamber of Secrets av J.K. Rowling. Harry Potter är onekligen ett bra sällskap när man är sjuk. 

Det värsta när man är sjuk är egentligen tristessen och att man får så himla, himla tråkigt. Så om ni har förslag på vad man kan göra får gärna lämna tips!

Smakebiten kommer från sidan 96.

The next day, however, Harry barely grinned once. Things started to  go downhill from breakfast in the Great Hall. The four long house tables were laden with tureens of porridge, plates of kippers, mountains of toast and dishes of eggs and bacon, beneath the enchanted ceiling (today , a dull, cloudy grey). 



34 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Omläsning av HP är väl ungefär vad man orkar när man har influensa. Krya på dig.

    SvaraRadera
  2. När jag är sjuk så orkar jag sällan annat än titta på film/TV, det är alltid var jag ordinerar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, brukar bli samma för mig också :) Man har inte riktigt energi till nåt annat :)

      Radera
  3. Tack för smakbit! Läsa spännande böcker är väl en god idé för sådan tristess? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, böcker är bra sällskap när man faktiskt orkar läsa lite grann :)

      Radera
  4. sett bara som film, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tänkt se filmerna efter att ha läst böckerna :)

      Radera
  5. Hoppas du återhämtar dig snabbt! Influensan är ett riktigt elände.

    Harry Potter and the Chamber of Secrets är en av mina favoriter i serien. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag minns faktiskt inte om jag läst denna tidigare, men hittills riktigt bra! :)

      Radera
  6. Jag brukar läsa eller se på film :) Krya på dig! Och tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, blir inte nåt mycket annat gjort för min del heller... :)

      Radera
  7. Takk for smakebiten. Jeg elsker denne serien og tenker på en omlesning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är första gången jag läser serien, har påbörjat den flera gånger men nu i år ska jag verkligen försöka avsluta den :)

      Radera
  8. Håper du føler deg bedre riktig snart!
    Dette er iallefall den riktige boken å lese nåe man føler seg dårlig. Jeg bruker drikke mye te, peppermynte-te for å løse opp og honning-te for å smøre. Kanskje det hjelper? Ha en så god søndag som du kan ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Harry Potter är bra sällskap! :) Ja, har hunnit dricka en hel del te nu när jag är sjuk :)

      Radera
  9. Har två Harry Potter-böcker i bokhyllan men aldrig kommit mig för att läsa dem. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns ju så många andra böcker och så lite tid... :)

      Radera
  10. ska be Stephen Fry läsa för mig. tack för smakebiten! krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Har hört att hans inläsning är riktigt bra. Tack!

      Radera
  11. Finns nog inget bättre än omläsning av Harry Potter när en är sjuk! <3

    SvaraRadera
  12. Ett tips till sysselsättning är ju att läsa mera!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den här söndagen har verkligen gått i läsandets tecken :)

      Radera
  13. Tack för smakbiten. Måste verkligen läsa böckerna om HP någon gång, har bara sett filmerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara sett några av filmerna för länge sedan, men efter att ha läst böckerna kommer jag nog se de också :)

      Radera
  14. Borde väl tycka synd om dig när du är sjuk, men det är svårt att tycka synd om någon som tillbringar dagarna med Harry Potter :) Hoppas du mår bättre snart i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är ett riktigt bra sällskap! :)

      Radera
  15. Tack för smakbiten! Nu blir jag sugen på att fortsätta lyssna på HP böckerna läst av Stephen Fry. Femte delen står på tur och väntar. ;) Influensa är inte kul, krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Har hört att hans inläsning är riktigt bra!

      Radera
  16. Hoppas du krya på dig snabbt! Har bara läst första delen i serien :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har tänkt försöka läsa hela serien nu i år.

      Radera
  17. Tack för smakebiten och krya på dig.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...