29 mars 2016

Top Ten Tuesday 29 mars: 10 Of My Recent 5 Star Reads

Dagens ämne i Top Ten Tuesday är 10 Of My Most Recent 5 Star Reads. Jag är rätt så snål med mina 5:or, det måste vara en bok som verkligen griper tag i mig och som  jag inte kommer att glömma. Enligt Goodreads så är detta mina senaste böcker som fått 5:or.

1. Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr.

2. Flyga drake av Khaled Hosseini.

3. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon.

4. Och så var de bara en av Agatha Christie.

5. Livet enligt Fikry av Gabrielle Zevin.

6. Boktjuven av Markus Zusak.

7. En man som heter Ove av Fredrik Backman. 

8. Mörka platser av Gillian Flynn.

9. Expeditionen: min kärlekshistoria av Bea Uusma.

10. Divergent av Veronica Roth.

8 kommentarer:

  1. Jag har också väldigt få femmor så jag valde de bästa böckerna jag har läst i år :)

    SvaraRadera
  2. Boktjuven, En man som heter Ove och Divergent har fått femmor även av mig :) Men det var lite längre bak i tiden. Att Mörka platser har fått så bra betyg bådar ju gott för när jag ska läsa den senare i år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du ska läsa den! Den har blivit en av mina favoriter trots att det är en bok som inte borde passa mig :)

      Radera
  3. Ljuset vi inte ser och Livet enligt Fikry har jag lust att läsa!

    SvaraRadera
  4. Hosseini är en underbar berättare. Du får ta och läsa Tusen strålande solar också ;) den tyckte jag var tokbra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lånat hem den så jag hoppas jag hinner läsa den :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...