22 mars 2016

Top Ten Tuesday 22 mars: Ten Books I Really Love But Feel Like I Haven't Talked About Enough

Dagens ämne i Top Ten Tuesday är Ten Books I Really Love But Feel Like I Haven't Talked About Enough/In A While. Jag tycker att jag tjatar om samma böcker nästan hela tiden som jag tycker är bra, men jag tänker lista några böcker som jag verkligen tycker om men kanske inte har nämnt på sista tiden.

1. I vargars följe av Stef Penney.

2. Nattfåk av Johan Theorin.

3. Bridget Jones dagbok av Helen Fielding.

4. I havet finns så många stora fiskar av Sara Lövestam.

5. Rubinröd av Kerstin Gier.

6. Svindlande höjder av Emily Brontë.

7. Shutter Island av Dennis Lehane.

8. Kodnamn Verity av Elizabeth Wein.

9. Miss Pergegrins hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs.

10. Innan jag dör av Jenny Downham.

12 kommentarer:

  1. Nattfåk tycker jag är Theorins bästa bok :) Och jag blir glad över att jag har både Kodnamn Verity och Miss Pergegrins hem för besynnerliga barn i min TBR-hög.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är båda riktigt bra böcker! Nattfåk är faktiskt den enda jag läst av Theorin hittills :)

      Radera
  2. Svindlande höjder och Kodnamn Verity är underbara :) Shutter Island vill jag verkligen läsa. Har filmen här hemma, men har ännu inte sett den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle vilja se Shutter Island,men jag vet inte om jag vågar :)

      Radera
  3. Så är det för mig med, de jag gillar går liksom på repeat ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, känns som att man bara pratar om samma böcker hela tiden :)

      Radera
  4. Shutter island tror jag nog är en riktig rysare, såg dock filmen och känner mig ändå nöjd :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskade boken när jag läste den! Jag brukar vara lättskrämd när det gäller film ibland så jag vet inte om jag vågar... :)

      Radera
  5. Här hade jag ju läst fler och gillat faktiskt :-) Men I vargars följe gav jag upp efter ett par sidor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att du gav upp I vargars följe, den är en av mina favoriter! :)

      Radera
  6. Rubinröd har jag lite glömt bort, ett tag tyckte jag den nämndes överallt - men nu har jag stött på den lite här och var igen och blir ju riktigt sugen :)
    Svindlande höjder finns i min olästhylla, ett rec-ex jag verkligen borde göra något åt ... är bara lite mätt på klassiker för tillfället, men något tag kommer nog dens tid också :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får se till att läsa den nån gång!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...