17 mars 2016

Sherlock säsong 3

Handling
The Empty Hearse
Två år har gått sedan händelserna i The Reichenbach Fall, och Dr John Watson gått vidare med sitt liv. Nya möjligheter, ny romans och en trygg framtid väntar honom. Men, med London under hot från en stor terroristattack, är Sherlock Holmes redo att vakna från de döda med ett skådespeleri som kommer så naturligt för honom. Det är var hans bästa vän ville mer än någonting annat, men för John Watson kan det lika gärna betyda ett "var försiktig med vad du önskar"! Om Sherlock tror att allt kommer att vara som han lämnat det, är han dock helt ute och cyklar...

The Sign of Three
Sherlock står inför sin största utmaning någonsin - att leverera ett best man tal på Johns bröllopsdag. Men allt är inte riktigt som det verkar. En dödlig fara smyger sig på mottagningen och någon kanske inte klarar sig till parets första dans. 

His Last Vow
Ett fall av stulna brev leder Sherlock in i en konflikt med Charles Augustus Magnussen, en man som han verkligen hatar. Men hur ska man hantera en fiende som känner till varje personlig svaghet för varje person av betydelse i västvärlden? 

Säsong 3 hade tre avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Benedict Cumberbatch och Martin Freeman.

Mina tankar
Jag visste ju redan hur serien fortsatte efter den andra säsongen, men det var kul att se allt i rätt ordning. Det gjorde att man hängde med mycket mer. Precis som jag nämnt tidigare när det gäller Sherlock så tycker jag verkligen om dialogerna mellan Sherlock och Watson och den humor som finns med i serien.

Alla avsnitten är välgjorda och klippen mellan scenerna är riktigt snyggt och det är en stor del till att jag är så förtjust i serien. Skådespelarna gör det ju också bra utan tvekan och jag tycker det är lite extra kul att hon som spelar Mary i serien är tillsammans med Freeman (Watson) i verkligheten.

Avsnitten är ca 1,5 timme långa och det är härligt att se en serie där man verkligen lär känna de inblandade karaktärerna. Fast jag måste också erkänna att jag ibland har svårt att hänga med i Sherlock, det är så mycket som händer ibland och det förklaras ofta väldigt fort.

Alla tre avsnitt är bra på olika sätt, men bröllopsavsnittet (The sign of Three) är min favorit. Jag älskar mysterium när karaktärerna måste handla under press och det finns ett visst antal misstänka. Sen så var ju säsongsavslutningen ruskigt bra och jag hade verkligen ingen aning om Marys förflutna.

Med tanke på hur sista avsnittet slutade och julspecialet som sändes för ett tag sedan så är jag riktigt spänd på den fjärde säsongen. Frågan är bara hur länge man måste vänta på fortsättningen av säsong 4.

Sherlock säsong 1
Sherlock säsong 2  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...