9 juli 2017

Film: Summer Love

Handling
Maya Sulliway is a struggling single mom who's studying to become an accountant. When her young daughter goes off to sleepaway camp, Maya accepts a summer internship at Kizzmit, a tech company known for developing a popular social app, in order to receive college credit. She discovers that although life seems to be a lot more digital, love needs to be a lot more real.

Filmen är 83 minuter lång och regisserad av Lynne Stopkewich. I huvudrollerna ses bland annat Rachael Leigh Cook, Lucas Bryant och Travis Milne. Filmen hade premiär på Hallmark 20 augusti 2016.

Jag såg filmen 19 juni.

Mina tankar
Ännu en av Hallmarks lätsamma och romantiska filmer. En mysig film som passar när man bara vill ha underhållning utan att behöva tänk alltför mycket. En av anledningarna till att jag valde att se denna film just nu är för att den kändes lite somrig och det är den också.

Tycker det är intressant när en vanligt småbarnsmorsa introduceras för app-världen, vilken är helt främmande för henne och utanför hennes komfortzon. Gillar också stämningen i filmen, den är sådär lagom lättsam och blir inte heller alltför sockersöt. Med tanke på materialet så gör Rachel Leigh Cook ett bra jobb och jag gillar kemin mellan henne och Lucas Bryant. Däremot upplever jag alla hennes interaktioner med företagens chef som otroligt pinsamma, stela och cringe-worthy.

Summer Love är en förutsägbar film, men ändå så är det nåt som gör att jag ändå gillar den och det är bra underhållning för stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...