17 juli 2017

Veckoplanering v.29

Nu är min semester över och det är dags för min första jobbvecka. Det är i alla fall skönt att jag är ledig helgen, men det blir bara långa dagar i veckan så jag tror jag kommer att vara rätt trött på kvällarna. Ska i alla fall försöka hinna med att läsa lite grann. Under söndagen läste jag i alla fall ut boken jag höll på med så jag får börja veckan med nya böcker.

Nästa bok jag har tänkt börja med är Barnmorskan i East End av Jennifer Worth. Jag är otroligt peppad på att läsa den då jag verkligen gillar tv-serien.

Jag tror jag kommer varva att läsa Barnmorskan tillsammans med något lite mer lättläst och då blir det nog Guernseys litteratur- och potatisskalpajssällskap av Mary Ann Shaffer. Ska vara ärlig och säga att det första som fångade mig med den boken var den lite krångliga titeln.

Jag tänker sätta upp en tredje bok på min planering, men jag vet inte riktigt om jag kommer hinna börja läsa den eller inte. Det är i alla fall Annabelle av Lina Bengtsdotter, en bok som jag fick som recensionsexemplar för ett tag sedan. Jag ser fram emot att läsa den, speciellt när jag har sett väldigt många positiva omdömen av boken. Fast titeln får mig bara att tänka skräckfilm, men jag hoppas att det inte är så illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...