30 juli 2017

Läsplanering augusti


Det är lite av en klyscha, men jag kan inte förstå vart tiden tar väg. Det känns som det nyss var jul och nu har redan över halva året passerat. Tänkte jag skulle skriva upp några böcker som jag gärna vill hinna läsa nu i augusti.

Jag är fullt medveten om att Twilight har funnits med i flesta läsplaneringarna de senaste månaderna, men de har tyvärr inte blivit lästa än. Jag var dessutom riktigt besviken på den andra delen och så har jag prioriterat en hel del andra böcker, såsom recensionsexemplar och biblioteksböcker som ska lämnas igen. Nu måste jag verkligen försöka ta tag i serien igen och avsluta den då det hör till ett av mina mål för året.

I juli fick jag hem ett riktigt spännande recensionsexemplar av Fyra dagar i Kabul av Anna Tell. Kommer inte hinna med att läsa den nu i juli så jag får sikta in mig på den i augusti istället. Den verkar riktigt spännande.

Christoffer Carlsson ingår i min Boktolva och för flera år sedan köpte jag hem Den osynlige mannen från Salem, men den har ännu inte blivit läst. Jag hoppas, och tror, att dessa böcker om Leo Junker är böcker som ska kunna passa mig.

Nästa bok jag vill hinna läsa är 101 historiska misstag av Daniel Rydén. Jag är väldigt intresserad av historia och har tidigare läst historietidningar och jag har säkert nämnt tidigare att jag gärna vill försöka läsa mer fackböcker och inte bara fiktion. Jag tror att det är en bok som passar  mig och jag kommer säkert lära mig något nytt på kuppen också.

Jag vill också hinna med seriealbumet Hur man botar en feminist av Nanna Johansson. Jag har läst några seriealbum och jag har kommit fram till att det är perfekt när man inte har så mycket tid över till läsning egentligen. Varje gång jag läser seriealbum blir jag så otroligt fascinerad över hur författarna kan få med så mycket på så lite utrymme.

Sista boken jag sätter upp på min planering är Tre saker jag inte vet om dig av Julie Buxbaum. Titeln var nog det första som fångade mig med boken, men även handlingen låter intressant.

3 kommentarer:

  1. Tre saker jag inte vet om dig tycker jag också verkar bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör den!Ser så fram emot att läsa Den! :)

      Radera
  2. Jag är här för att hjälpa dig lösa dina andliga och fysiska problem med hjälp av de förfäder krafter som jag verkligen ärvt från min farfar. Jag kan hjälpa dig att återförenas med ditt ex, återställa dina äktenskapsproblem, bota för HIV {AIDS} och alla typer av sjukdomar, jag kan också hjälpa dig att återfå din förlorade älskare och också kassera följande stavningar som skilsmässa, äktenskapspell, bindande staveform, sluta med fusk, skyddsform, hämnd och dödsstava. Du kan kontakta min e-post idag via: okosunhomeofsolution@gmail.com eller whatsapp +2348159058141

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...