28 juli 2017

Helgfrågan v.30


Har tänkt att jag ska delta i Helgfrågan, som Mia håller i. Har tänkt delta tidigare också, men ofta har det dykt upp något annat och jag har inte orkat eller haft tid. Jag är i alla fall ledig idag, men ska jobba senare i helgen så ska passa på att njuta av den här dagen när det faktiskt verkar bli fint väder.

Vilken typ av bok undviker du helst? (Nu skrev jag inte genre för ibland missuppfattas det, men jag hoppas ni förstår vad jag menar)

Bonusfråga: Motionerar/tränar du?



Jag skulle säga att jag är öppen för att läsa olika genres, men visst finns det en del typ av böcker som jag undviker. Dock är det lite svårt att komma på sådana på rak arm. Jag brukar inte läsa speciellt mycket fackböcker eller reportageböcker, men det är något som jag skulle vilja testa att läsa mer så det går inte att svara. Däremot har jag svårt för att läsa böcker om sanna och grymma brott, och kan redan nu säga att jag nog aldrig kommer att läsa böcker om t.ex. bunkerläkaren. När jag sitter och funderar på svaret kan jag nog också säga att jag inte är något större fan av politiska böcker, då jag själv inte har något speciellt intresse av att läsa om det.

När det gäller den andra frågan, så kan jag säga att jag får mycket vardagsmotion. Jag går ofta till jobbet och även på jobbet blir de en hel del steg. Brukar också vara ute och promenera och ibland på vintern har jag åkt en del skidor, även om det inte har blivit så mycket de senaste åren.

Jag är absolut ingen gymmänniska, däremot har jag hittat tränings-videos på Youtube och program som jag följt där. Tidigare i år var jag riktigt bra på att följa dem, men har blivit lite sämre på det den senaste tiden. Kan nog bero på att jag har haft semester, och nu har jag dessutom åkt på någon typ av sommarförkylning så då får jag skippa träningen tills jag känner mig frisk. Har ändå tänkt ta tag det igen, men måste vänta till jag känner mig frisk igen.

26 kommentarer:

  1. såna böcker som om sekter och bunkerläkare vill jag inte heller läsa, men faktaböcker om trädgård gillar jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, tycker det bara verkar rysligt och hemskt att läsa. Trädgårdsböcker är nog inget för mig, har inte en tillstymmelse till gröna fingrar :)

      Radera
  2. Nej, varför skulle man vilja läsa sådana hemska böcker, hu.

    Krya på dig, sommarförkylningar är bra träliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag börjar bli rätt less på den :)

      Radera
  3. Nej såna böcker skulle jag inte heller vilja läsa. Kan tycka att det är skönt att en inte vill läsa allt med tanke på bokfloden.... ;)

    Sommarförkylningar är inte kul, krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Politiska böcker gillar inte jag heller, i alla fall inte om politiken är dominerande. Så trist :)

    SvaraRadera
  5. Jag läser ytterst sällan fackböcker, det är inte tillräckligt med avkoppling!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man läser ju oftast för avkoppling, fackböcker är bättre när man vill lära sig mer :)

      Radera
  6. Jag gillar böcker som är sanna, biografiliknande böcker. men just hemska händelser kanske jag inte väljer i första taget. Fast det är lite spännande att läsa dem också så ibland kan jag inte låta bli ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar inte läsa just sådana böcker, men det kan hända att det slinker in nån sådan emellan alla andra :)

      Radera
  7. vill inte heller läsa böcker om sanna brott. men jag läser gärna fackböcker om t. ex. litteraturhistoria och författare. en del gym är väldigt trevliga och familjära

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill inte heller läsa om brott! Kan tänka mig att en del fackböcker är väldigt intressanta

      Radera
  8. Politiska böcker skulle jag aldrig plocka upp, fackböcker blir mest bara läst här om hundträning :) På youtube hittar man många bra träningsvideos, man kan verkligen anpassa det efter en själv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Det finns en dem som är grymt bra! Och bra för de som inte vill gå på gym :)

      Radera
  9. Blev faktiskt jätteförvånad att jag tyckte så bra om Anna Tells Fyra dagar i Kabul, och det är ju en typ av politisk och juridisk spänningsroman. Ibland kan man bli överraskad! Promenader är toppen, skidåkning också... om det finns snö för det, inte mycket till vintrar under senare år här som ens gör det möjligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snö är såklart en förutsättning, men jag skulle nästan vilja testa rullskidor någon gång :) Jag är riktigt spänd på att läsa Fyra dagar i Kabul! :)

      Radera
  10. Just bunkerläkaren har jag valt att inte läsa pga att den verkar riktigt otäck men annars kan jag gilla sådana liknade böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror nog en hel del på vad det handlar om, läste om Fritzl för några år sedan och det var riktigt otäckt

      Radera
  11. Det finns väldigt många bra reportageböcker!

    SvaraRadera
  12. Jag försöker också bli bättre på att läsa fler fackböcker och reportage av olika slag. Ofta kan det vara väldigt intressant när jag väl börjar men startsträckan är längre än till en vanlig roman.

    SvaraRadera
  13. En del fackböcker kan vara riktigt intressanta.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...