4 juli 2017

Nyfiken på: Ett långt spår av blod

Handling
När Caleb Wardell, den ökände Krypskytten från Chicago, rymmer från death-row två veckor före sin avrättning vänder sig FBI till Carter Blake. Han är en man med en unik förmåga att spåra upp personer som inte vill bli hittade, och en person som Wardell dessutom är bekant med sedan tidigare.

Tillsammans med Elaine Banner - en ambitiös FBI-agent som förenar livet som singelmamma med en alltmer framgångsrik karriär - måste Carter spåra Wardell, som nu förflyttar sig över USA och dödar till synes slumpmässigt.

Men Carter och Elaine finner sig snart vara åskådare mer än aktörer i fallet. Och medan de desperat försöker förstå sig på en man som dödar av ren lust, uppdagar de ett virrvarr av lögner och korruption som ska skaka om hela landet.


Varför jag vill läsa den
Detta verkar som en riktigt spännande thriller, det skulle säkert kunna bli en bra film också. Det är inte så ofta som jag läser thrillers, brukar hellre föredra deckare/kriminalromaner, men ibland kan det vara kul att läsa något lite mer fartfullt som ju detta verkar vara. Tycker det verkar spännande med en person som kan spåra andra, i det här fallet en mördare.

Jag önskar bara att jag hade obegränsat med lästid, för annars vet jag inte riktigt hur jag ska få tid till att läsa alla böcker.

4 kommentarer:

  1. Det är många som har gillat den här boken. Jag tyckte den var helt okej, men underligt nog blev jag inte alls så glad i den som jag borde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får se till att läsa den själv också :) En del gånger kan ens egna förväntningar på boken spela in också.

      Radera
  2. Den låter ju riktigt bra! Tror till och med att jag har den oläst i bokhyllan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Handlingen verkar ju minst sagt spännande :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...