3 juli 2017

Läs-a-lot sommar 2017


Jag har aldrig varit med på en läs-a-lot tidigare, men har alltid velat vara med. Äntligen har jag  bestämt mig för att vara med på läs-a-lot-en som Nelly har dragit i gång. Vet dock inte riktigt hur mycket jag kommer få läst, kommer mest troligt också resa bort över helgen och vara med en kompis.

Jag tänker försöka sätta upp några mål och en rejäl TBR så jag har några böcker att välja på. Kommer försöka att inte ha så stora mål, jag vill i alla fall ha en rimlig chans att klara av dem. Jag kommer också att försöka göra några uppdateringar under tiden som läs-a-lot-en pågår.

Regler för läs-a-lot-en:

+ Vi kör en Läs-a-lot mellan 4-12 juli. Ni kan alltså börja i samma ögonblick som det blir den 4 juli och fortsätta läsa till kl. 23.59 den 12 juli. Alltså 9 hela dagar!

 + Vi räknar sidantal. De två som har läst flest sidantal när Läs-a-lot:en är slut kommer att vinna ett 1:a och ett 2:a pris.

+ Ni sätter upp egna mål och får gärna göra dagliga uppdateringar om hur det går eller som minst ett inlägg efter att Läs-a-loten är avslutad där jag kan se hur många sidor ni läst.




Mina mål:
➤ Läsa ut minst 2 böcker
➤ Läsa minst 800 sidor

TBR

Vill som sagt ha några böcker att välja mellan, men de som har högsta prioritet är Kraften och Vänd dig inte om. Sedan är planeringen rätt så lös och min tanke är att jag ska välja fritt bland de andra böckerna.

4 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...