13 april 2016

A-Ö Boktaggen: Ungdom

U - Ungdom. En ungdomsbok du avgudar.
Hinduismen har tusentals gudar. Det finns tusentals ungdomsböcker i världen. Vilken ungdomsbok avgudar du mest?


Jag har svårt för att säga att jag avgudar någon speciell bok. Jag läser en del ungdomsböcker och en hel del av de jag läst har varit riktigt bra. Jag skulle kunna sätta upp flera böcker på den  här punkten, men känner att jag måste försöka välja ut en. 

Jag älskade verkligen hela Engelsfors-trilogin. För mig så hade de hög igenkänningsfaktor, de var spännande och innehöll inte heller stereotypa karaktärer (alltid ett +). 

Detta ingår i A-Ö Boktaggen



2 kommentarer:

  1. Jag håller med. Engelsforstrilogin är en sådan alla borde läsa, både ungdomar och deras föräldrar. Väldigt bra. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja otroligt bra! Hög igenkänningsfaktor också :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...