12 april 2016

Top Ten Tuesday 12 april: Ten Books Every X Should Read

Dagens ämne i Top Ten Tuesday är  Ten Books Every X Should Read (up to you! Examples: every history nerd, memoir lover, ballet lover, feminist, college student, etc etc.). Jag brukar ha svårt för att komma på vilket tema jag ska välja när det är lite mera fritt, men efter lite funderande så väljer jag att lista 10 böcker som varje deckarfantast bör läsa. 

1. Mörka platser av Gillian Flynn. 

2. Och så var de bara en av Agatha Christie.

3. Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson.

4. Böckerna om Ruth Galloway av Elly Griffiths.

5. Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen.

6. Kvinnan på tåget av Paula Hawkins.

7. Svarthuset av Peter May.

8. Shutter Island av Dennis Lehane.

9. I sanningens namn av Viveca Sten.

10. Nattfåk av Johan Theorin. 

4 kommentarer:

  1. Jag har minsann läst alla utom Viveca Stens, men jag har de sex första delarna på läsplattan :)

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Ja och då finns det ändå många som man inte nämnt!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...