19 april 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 16

Bild lånad av Barnboksbloggen
Idag är det min lediga dag efter helgen och passande nog kom Veckans bokbloggsfråga upp idag på morgonen. Jobbade igår efter helgen och jag förstår inte varför just måndagar är så fruktansvärt dryga och jobbiga. Att jobba fredag-lördag-söndag är inget problem, men lördag-söndag-måndag känns betydligt jobbigare.

När läser du oftast? I sängen innan du somnar, under resan till jobbet, på kvällarna istället för att titta på TV…? Hur gör du för att få tid för att läsa? Har du tillräckligt med lästid eller önskar du att du hade kunnat läsa mer? 

Jag försöker att läsa lite varje dag åtminstone, men jag läser nog mest på mina lediga dagar och de helger när jag är ledig och verkligen kan slappna av och man inte har så många saker man måste göra. Om jag är ledig någon dag mitt i veckan inför en jobbarhelg blir det mest att man måste passa på att göra undan tvätt, städning och sådana saker.

Jag försöker ofta också att läsa på kvällen innan jag somnar, dels för att kunna slappna av på kvällen och för att jag faktiskt somnar lättare efter att ha läst en stund.

Jag önskar verkligen att jag hade mer tid över till läsning och en del veckor kan det bli nästan ingenting läst känns det som. Jag jobbar heltid och ibland så har man en vecka där man jobbar 6 av 7 dagar och man har inga kortare pass heller så då har jag inte så mycket energi över till något annat känns det som.

Att hitta lästid handlar nog mycket om hur man prioriterar och jag tänker hela tiden att jag ska försöka att prioritera just läsningen och en del gånger går det bättre än andra.

8 kommentarer:

  1. Sådär är det ju - man vill prioritera men så finns det så mycket annat som pockar på uppmärksamhet i livet...!

    SvaraRadera
  2. Ja, oavsett hur gärna man skulle vilja läsa hela tidén så är det inte möjligt :)

    SvaraRadera
  3. Så är det, ibland räcker helt enkelt inte energin till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, men det är tur att läsning funkar bra som återhämtning också :)

      Radera
  4. Jag måste också läsa lite för att kunna somna.

    SvaraRadera
  5. Jag ska verkligen bli bättre på att prioritera läsningen, jag ska bara gör massa andra saker först ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker också så! Men en del gånger är det en massa som kommer emellan :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...