22 april 2016

Bokbloggsjerka 22-25 april

Fredag och jag har just kommit hem till mina föräldrar efter en låång dag. Vaknade alldeles för tidigt inatt, kl 4, och jobbade sen till kl 16 och sen satte jag mig och körde hem. Så jag är rätt sås slut i huvudet, men tänkte att jag ändå skulle försöka svara på bokbloggsjerkan.

Vad är du mest sugen på att läsa just nu (oavsett om du har boken/novellen/dikten/etc. i din ägo eller ej).

Jag har otroligt många böcker som jag vill läsa, men nog finns det några som man är lite extra sugen på. En bok som jag har varit väldigt nyfiken på den senaste tiden är Glastronen av Sarah J. Maas, som just har kommit på svenska. Jag har lånat den från bibliotek och jag hoppas bara att jag hinner läsa ner innan jag måste lämna igen den.


I veckan var jag också på Second hand och då köpte jag bland annat Främlingen av Diana Gabaldon och den är jag också rätt så sugen på att läsa, eftersom jag tror att det är en bok som verkligen passar mig.

Sen finns det ju ett gäng andra böcker man längtar efter, men dessa var de första min trötta hjärna kunde komma på.

42 kommentarer:

  1. Båda är böcker jag verkligen gillar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har höga förväntningar på bägge böckerna :)

      Radera
  2. det är just det där med att hinna läsa innan lånetiden går ut. är i samma sits vad det gäller flera titlar. en vill ju inte jaga hur som helst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lätt att bli lite stressad av sådant, speciellt om man har många lån också :)

      Radera
  3. Den första är även jag sugen på. Främlingen har jag påbörjat för ett år sedan, men läste aldrig färdigt den. Tror det var fel bok för mig just då. Men jag vill ge den en ny chans någon gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del gånger måste man vara på rätt humör för boken man läser :)

      Radera
  4. Jag har Glastronen (fast på engelska) i bokhyllan och har varit sugen på att läsa den hur länge som helst. Har bara inte tagit mig så långt än :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade funderat att läsa den på engelska, men nnär första delen kom på svenska tänkte jag läsa den på svenska :)

      Radera
  5. Har läst Främlingen och några till i den serien och de var bra, men jag är inte så mycket för långa serier så jag ledsnade efter ett par delar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju en risk att det blir utdraget då och böckerna är ju rätt så tjocka :)

      Radera
  6. Jag har inte läst någon av dessa (eller något av författarna heller). Men jag hoppas att du får trevliga lässtunder med dessa.

    SvaraRadera
  7. Har haft lite funderingar på att läsa Främlingen, men det har inte blivit av ännu ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju så många andra böcker man vill läsa också :)

      Radera
  8. Främlingen är underbar. Jag läste den och efteråt såg jag första säsongen (del 1 + 2) av Outlander, och blev helt fast. För tillfället har jag fastnat i läsningen av Oulanderserien, men jag skall se andra säsongen av filmatiseringen som går på viaplay just nu. Har du inte sett filmatiseringen måste du göra det, den är en väldigt stark upplevelse där nästan ingenting förskönas i förhållande till boken. Det blir många gånger grymt, men det känns trovärdigt och ärligt i förhållande till författaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker försöka läsa böckerna först innan jag ser serien :)

      Radera
  9. Främlingen blev jag jättebesviken på, men så är det inte heller riktigt min genre. Hoppas du gillar den bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är en bok som jag skulle kunna gilla, vi får väl se vad jag tycker om den :)

      Radera
  10. Glastronen hoppas jag att jag hinner läsa lite på idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt nyfiken på den! Hoppas bara att jag hinner läsa den innan jag måste lämna tillbaka den :)

      Radera
  11. Glastronen står högt på min läs-lista också :) Alla pratar om den så jag känner att jag behöver kolla upp den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är också rätt så spänd på den :)

      Radera
  12. Jag älskar Främlingen :) Det känns nästan som om det är dags för en omläsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sneglat på den boken många gånger tidigare och känner att det snart är dags att ta tag i och läsa den också :)

      Radera
  13. Jag har inte läst någon av böckerna. Visst är det härligt att längta efter läsupplevelser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen härligt! Problemet är ju bara att det finns så många böcker man vill läsa... :)

      Radera
  14. Inte läst dessa. Visst kan det upplevas lite småstressigt med korta lånetider på nya biblioteksböcker som folk köar för. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir ett litet stressmoment när man själv så gärna vill hinna läsa boken också :)

      Radera
  15. Bägge böckerna ligger i min läshög!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också har planer på att läsa de!

      Radera
  16. Jag borde se till att prova på Gabaldon! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sett att rätt så många tycker om hennes böcker :)

      Radera
  17. Hoppas att båda böckerna motsvarar förväntningarna! :)

    SvaraRadera
  18. Det finns så många böcker man vill läsa. :)

    SvaraRadera
  19. Glastronen var riktigt bra :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...