27 april 2016

A-Ö Boktaggen: Whisky

W - Whisky. Vad är din smak när det kommer till böcker?
Vissa gillar whisky, andra föredrar jordgubbssaft när de sitter framför en varm brasa i sin stora herrgård (om man nu har en sådan, jag har klarat mig lika bra utan). Vilken genre i böcker är din smak?


När det kommer till böcker så läser jag det mesta. Jag tycker om att variera genre, men jag skulle tro att jag mest läser deckare, skönlitterära romaner och på den senaste tiden också ungdomsböcker. Jag försöker att variera min läsning, men det går lite i perioder vilka böcker som jag är mest intresserad av att läsa. Ett tag kan det bli mycket deckare och senare kan det vara mycket ungdomsböcker. Omväxling förnöjer! 

En genre som jag har läst väldigt lite av är så kallade fackböcker och biografier. Det är en genre som jag är nyfiken på men som har läst alldeles för lite av. 

En annan genre som jag inte heller är speciellt bevandrad i är skräck och det är en genre som jag är nyfiken av, trots att jag är lättskrämd. 

Detta ingår i A-Ö Boktaggen. 



2 kommentarer:

  1. Jag var bättre på att variera förr men nu känns det som att det bli 95% deckare och young adult :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det går lite i perioder vad man läser mest av :) men deckare och YA är ju inte helt fel :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...