4 augusti 2016

Bokinköp juli

Tänkte att jag skulle visa upp de böcker som jag har köpt nu i juli. Den första boken jag skaffade blev Mördar-Anders och hans vänner (samt en och annan ovän) av Jonas Jonasson. Köpte den i mataffären i början av månaden, såg den och kom på att jag äger alla hans andra böcker så varför inte köpa den här också.

Sen  var jag också en vända på Second hand och köpte några böcker. Patient 67 av Dennis Lehane är en av mina favoritböcker och när jag såg den där så tänkte jag att det skulle vara kul att faktiskt äga den själv. Åren i Paris av Paula McLain är en bok som jag är nyfiken på att läsa och när jag såg att den var i ett sånt fint skick kunde jag inte låta bli.

I slutet av månaden var jag till Örnsköldsvik och då jag gick jag in i Akademibokhandeln. De hade ett erbjudande om 4 för 3 och det var omöjligt att motstå! Så då passade jag på att köpa en del böcker på engelska som jag har varit nyfiken på. De två första delarna i Sarah J. Maas serie A court of thorns and roses, A court of thorns and roses och A court of mist and fury. Jag har hört så mycket om de på booktube och när jag såg de där så var jag snabb med att plocka på mig dem.



De andra två böckerna var Since you´ve been gone av Morgan Matson och The geography of you and me av Jennifer E. Smith. 


2 kommentarer:

  1. Since you've been gone är jag riktigt nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också! Som jag förstått det så kommer den på svenska snart också :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...