3 augusti 2016

Månadsutvärdering juli 2016

Lästa böcker i juli:
1. Kampen om järntronen - George R.R. Martin
2. Kung Caspian och skeppet Gryningen - C.S. Lewis
3. Minns mig som en ängel - Kristina Appelqvist
4. Himlen börjar här - Jandy Nelson
5. Zack - Mons Kallentoft, Markus Lutteman
6. Harry Potter and the prisoner of Azkaban - J.K. Rowling

Manliga författare:4
Kvinnliga författare: 3

Amerikanska författare:2

Engelska författare: 2
Svenska författare: 3

Antal lästa sidor: 2577
Medelbetyg: 4.2

Månadens bästa bok: Harry Potter and the prisoner of Azkaban
Månadens överraskning: Himlen börjar här
Månadens besvikelse:-

Kommentar
En riktigt bra läsmånad med mina mått mätt! I början var jag lite orolig för att jag inte skulle hinna med att läsa 5 böcker som jag hade som mål för att Kampen om järntronen tog så lång tid att läsa. Sen har alla böckerna också varit riktigt bra och jag delade ut hela två femmor i betyg!

Månadens bästa fick helt enkelt bli Harry Potter. Trots att jag läst den flera gånger så är den så fantastiskt bra så det var egentligen ingen kamp om vilken som skulle vara den bästa boken.

Månadens överraskning är Himlen börjar här. Jag hade hört så mycket bra om den innan och mina förväntningar var ändå ganska höga men den tog mig också med storm!

Det enda som inte riktigt hunnits med är att publicera alla recensioner, de är alla skrivna men det känns samtidigt skönt att ha ett litet lager att ta av så att man inte behöver känna sig stressad till att läsa för att kunna ha inlägg att publicera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...