22 augusti 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 34

Bild lånad av Barnboksbloggen
Idag är jag också ledig, och det känns som att det har behövts efter hösthelgen. Idag har det inte blivit mycket gjort, men man behöver sådana dagar ibland också. Såg att veckans bokbloggsfråga hade dykt upp tidigare idag så jag tänkte passa på och svara på den nu.

Vad anser du, är bokbloggskommentarer idag ett minne blott? Får du fortfarande kommentarer? Skriver du själv kommentarer? Vilket forum är det som du numera håller kontakten med dina läsare och ni kan diskutera det du och andra bokbloggare har skrivit i dina inlägg? 

Jag kan tänka mig att man kanske kommenterade mer på bloggar för några år sedan än vad man gör nu. Då var kanske bloggar det enda sättet att nå ut till sina läsare. Nu finns det många fler plattformar för att kommunicera med sina läsare och andra likasinnade att många istället håller kontakt via t.ex. Instagram eller andra sociala medier.

Jag är mest aktiv på min blogg, och någon gång ibland lägger jag upp bilder på Instagram och det är något som jag länge har tänkt att jag ska bli bättre på. Jag försöker att kommentera på de bloggar jag läser om jag hittar inlägg som jag själv har en åsikt om eller är intresserad av. Ofta handlar det t.ex. om en bok som jag också har läst och vill skriva om eller en bok som jag fått upp ögonen för efter att ha läst en recension.

Jag följer rätt så många bloggar och jag brukar utnyttja mina lunchraster till att läsa igenom inlägg. Men när man läser på telefonen är ju nackdelen att det är lite mer besvärligt att kommentera än vad det är om man sitter vid datorn, men ofta försöker jag att kommentera på några bloggar per vecka.

Jag själv blir otroligt glad när jag får kommentarer på mina inlägg, och jag inbillar mig att många andra tycker precis samma sak och jag är gärna med och sprider bloggkärlek med hjälp av en kommentar.

Denna fråga är otroligt intressant och det ska bli  intressant att se vad ni andra har svarat!

15 kommentarer:

  1. Håller med, man blir ju så glad över en kommentar :). Jag läser väldigt sällan från mobilen, för jag blir så frustrerad över att det blir krångligare att kommentera och jag är rädd att glömma bort det sen om jag väntar. Så oftast läser och kommenterar jag på kvällarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blir man glad! När jag läser från mobilen och vill kommentera brukar jag spara länken så jag kan gå in på datorn och kommentera senare

      Radera
  2. Har ingen vettig dator hemma, så läser ofta bloggar på mobilen och då fungerar det helt enkelt inte att kommentera. Frustationen! Det borde göras mycket lättare :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Det borde göras enklare om man ska kommentera från mobilen :)

      Radera
  3. Jag känner så väl igen mig i att man läser vid ett tillfälle när det inte riktigt hinns med att kommentera, och tänker att man gör det sedan. Men att sedan sällan blir av. Lite synd för jag vet ju själv hur glad jag blir för kommentarer. Så borde försöka bättra mig! (Börjar redan nu genom att faktiskt kommentera det jag tänkte när jag läste ditt inlägg ;) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, att göra det senare är inte alltid lätt att komma ihåg! :) Och man blir ju så glad för kommentarer också :)

      Radera
  4. Ja tycker det är fint att sprida bloggkärlek sådär :) att faktiskt få veta att någon tagit sig tid och läst och att själv låta någon veta att man gjort detsamma :)

    SvaraRadera
  5. Att få en kommentar gör ofta min dag, men tyvärr är jag otroligt dålig på att svara på dem och berätta det för kommenterarna ... :(

    SvaraRadera
  6. Att få en kommentar gör ofta min dag, men tyvärr är jag otroligt dålig på att svara på dem och berätta det för kommenterarna ... :(

    SvaraRadera
  7. Jag håller helt med det där att det är svårare att kommentera på telefonen.

    SvaraRadera
  8. Ja, det där med telefonen är jobbigt! Jag tänker att jag ska kommentera när jag kommer till en dator... men så glömmer jag bort och så blir det som det blir. Det är synd, för det är ju så trevligt med reaktioner och kommentarer!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...