21 augusti 2016

En smakebit på søndag: Från och med du

Tänkte att jag skulle ta och vara med i en smakebit på søndag på den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Utmaningen går ut på att man delar med sig av några meningar ur boken man läser just nu.

Igår var det en väldigt intensiv dag med marknad under dagen och sedan middag hos några bekanta i byn. Idag är det fisketävling, så då blir det att stå nere vid sjön ett par timmar. Jag själv ska inte vara med, men som tur är finns det lite aktiviteter på land. 

Tänkte passa på att vara med på smakebiten idag, även om jag inte vet hur mycket tid jag kommer ha över till att läsa andras smakebitar, i värsta fall får jag läsa dem imorgon. Den bok jag håller på med just nu är Från och med du av Mhairi McFarlane. Jag har tidigare läst You had me at hello av henne och denna är minst lika bra. Hoppas  att jag ska hinna läsa ut den idag eller imorgon. 

Smakebiten kommer från sidan 240.

Trots att hon var fullkomligt hopplös när det gällde sport och nästan alla andra fysiska aktiviteter var Anna en helt okej skridskoåkare. När hon var liten  hade hennes pappa tagit med henne till isrinken för att slippa ifrån shoppingrundor med sin fru och yngre dotter. Han hade läst en bok och glatt vinkat åt Anna varje gång hon avslutade ett helt varv. Hemligheten var att övertyga dig själv om att du klarade det, att glida framåt och skjuta ut fötterna i eleganta, svepande skär. Det hjälpte att du som amatör inte behövde vara särskilt smidig utan bara ha bra balans. 

34 kommentarer:

  1. Har inte läst något av henne, men jag har You had me at hello i hyllan :)

    SvaraRadera
  2. Kul smakbit - för mej som trodde att jag var isprinsessa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skridskor var inte något vidare kul i skolan, men det är kul att se de som tävlar i t.ex isdans

      Radera
  3. Jag har inte läst något av henne än men vem vet

    SvaraRadera
  4. Mhairi McFarlane har jag bara läst en bok av tidigare, men jag vill gärna läsa flera :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är andra jag läser av henne, tror faktiskt att det är bättre att läsa dessa på engelska då jag tror man går miste om en del i översättningen

      Radera
  5. Har inte läst något av denna författare, men det här låter trevligt. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte mycket om den förra boken jag läste av henne, och denna är också riktigt bra hittills.

      Radera
  6. hade You had me at hello hemma i sommar, men hann inte läsa den. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad synd att du inte hann läsa den! Du får se till att göra det någon annan gång :)

      Radera
  7. En väl omtalad författare!
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Det jag läst hittills av henne har jag verkligen tyckt om.

      Radera
  8. En författare som jag inte har läst något av, än, men tänkt att jag ska göra det någon gång. ;) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör gärna det! Jag tyckte mycket om den förra boken jag läste av henne och Från och med du är också riktigt bra.

      Radera
  9. Har ionte läst något av den här författaren. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rekommenderas! Det jag läst hittills av henne har varit väldigt lättläst och underhållande.

      Radera
  10. Trevlig smakbit - tack för den! :)

    SvaraRadera
  11. Jag lyckades också med stor besvär åka skridskor som liten. :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skridskor inte heller något som jag var bra på. Minns bara hur ont man hade i fötterna :)

      Radera
  12. You had me at hello har jag läst. Hade nog lite för stora förhoppningar på den... Men kanske det blir någon mer bok. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte mycket om den och även Från och med du är bra. Trevlig kväll!

      Radera
  13. Avskydde skridskoåkning men smakbiten var fin.

    SvaraRadera
  14. Hon står på listan, verkar bra, ska bara hitta tiden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland önskar man verkligen att man hade mer tid! :)

      Radera
  15. Den här ska jag läsa. Jag vet bara inte när.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...