3 augusti 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 31

Bild lånad av barnboksbloggen.
Tänkte att jag skulle ta och svara på veckans bokbloggsfråga nu på kvällen. Tidigare idag gjorde jag och morsan en sväng ner till "stan" och passade på att göra lite ärenden. Vi passade också på att gå på bibblan och tanken var att jag inte skulle låna så mycket, men det slutade med att jag lånade ca. 10 böcker i alla fall.

Handen på hjärtat nu: hur ser det ut med dina hyllvärmare? Har du många olästa böcker i din bokhylla som du har dåligt samvete över, eller tillhör du de som faktiskt hinner läsa i samma takt som nytillskotten dyker upp i bokhyllorna? 

Nu äger jag inte så jättemånga böcker jämfört med många andra bokbloggare, men i och med att jag nu bland annat har fast jobb känner jag att jag kan lägga ner lite mer pengar på att köpa böcker om jag vill. Men fortfarande så köper jag bara böcker som jag verkligen vill ha.

Och jag har nog fler olästa böcker i mina hyllor än lästa. Sen har jag också bokhyllor på två olika ställen så jag kan blanda ihop lite också. Men någon direkt stress över det känner jag inte heller att jag har, de kommer ju att bli lästa någon gång.

I och med att jag lånar väldigt mycket  böcker så brukar jag prioritera dem, men nu på senare år har jag börjat med att jag ska läsa åtminstone en bok i månaden som är från mina bokhyllor. Men det är klart att högen med olästa böcker växer hela tiden...

6 kommentarer:

  1. Jag skulle egentligen också låna mer. Det gjorde jag förr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har alltid gjort det, sen hjälper det också att jag har bibblan typ 3 minuter från lägenheten:)

      Radera
  2. Jag tror att en del av förklaringen till att mina antalet olästa hos mig blir bara fler och fler är att jag köper så mycket på loppis och sedondhand. Det är ju så billigt att man inte kan låta bli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det blir betydligt billigare! Köper också en del från second hand.

      Radera
  3. Jag har funderat på hur det skulle vara att låna mer böcker, det verkar så fritt :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...