15 augusti 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 33

Bild lånad av barnboksbloggen
Första arbetsdagen efter semestern är gjord, det gick bra, men det var ovanligt jobbigt att stiga upp imorse! Men som med så mycket annat så brukar det ju gå bra när man väl kommer igång. Imorgon har jag sovmorgon, så ska försöka passa på att utnyttja det när jag har chansen.

Nu tänkte jag svara på bokbloggsfrågan, som är riktigt svår den här veckan.

Vad anser du – är bloggen död som fenomen? Har de sociala medierna tagit över eller är det snarare så att de sociala medierna bara är ett komplement till bloggen? Vilka är dina upplevelser och erfarenheter av att vara bokbloggare och att läsa bokbloggar? 

Det är en svår fråga, och visst kan jag tänka mig att vissa bloggar har hamnat skymundan till förmån för olika sociala medier. Men däremot tror jag inte att det kommer att sluta finnas bloggar, många människor har ett behov av att få läsa om andras liv eller om intressen som man själv har och hitta nya bekantskaper via nätet.

Sociala medier har definitivt haft stor inverkan på bloggarna och många har också både t.ex. Instagram och Facebook för att kunna göra reklam för sin blogg. Jag själv har t.ex. instagram, även om jag inte promotar mig blogg så mycket så är det ändå ett sätt att nå ut till andra. Jag tror att sociala medier definitivt är ett bra sätt att nå ut till en större publik och kan också vara ett sätt att lära känna personerna bakom bloggen på ett annat sätt.

Jag är först och främst en läsare. Visst, jag gillar snygga omslag och bilder på böcker, men jag föredrar ändå att läsa.

8 kommentarer:

  1. Jag tror och hoppas som du att bloggandet kommer att fortleva, är jul så kul. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Och kanske kan man också gå lite mer på djupet, det kanske är svårare att göra det i sociala medier

      Radera
  2. Jag kan ibland tycka att det verkar så bökigt att man ska sprida sig och finnas på alla kanaler..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är både och med sociala medier och att man alltid är uppkopplad och tillgänglig

      Radera
  3. Håller helt med om att sociala medier är ett bra sätt att sprida info om bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ett bra sätt att visa upp sig på

      Radera
  4. Jag gillar också att läsa på bloggar. Det är otroligt givande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och just det att man kan läsa om det man själv är intresserad av och hitta likasinnade.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...