28 augusti 2016

Läsplanering september

Som sagt så försöker jag planera min läsning lite mer, men kruxet när jag gör det är att jag inte heller vill känna mig stressad och pressad till att läsa just de böckerna. Vill kunna välja böcker som jag bara är sugen på att läsa just då. Min planering för förra månaden var att bara läsa det jag var sugen på i just den stunden och det var otroligt skönt. Den här månaden tänker jag bara sätta upp 3 böcker som jag vill läsa och då hinner jag förhoppningsvis läsa fler böcker också.

Den första boken på min planering för september är Mordet i prästgården av Agatha Christie. Christie är en av mina favoriter och denna bok har jag haft stående i bokhyllan väldigt länge och dessutom påbörjat tidigare men aldrig läst klart den. Känns som att det är dags att göra det nu.

Belinda Bauer ingår i min Boktolva för året och den första bok jag läser av henne får bli Mörk jord. Har hört mycket gott om Bauer så jag ser fram emot att läsa boken.

Den sista boken i min planering får bli Harry Potter and the goblet of fire av J.K. Rowling. Har ju haft som mål i år att läsa hela serien om Harry Potter och känns det som att jag måste lägga på ett litet kol när det gäller det målet om jag ska hinna klara av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...