5 augusti 2016

Helgens läsning

Tänkte att jag skulle passa på och visa upp vad jag tänker läsa i helgen. Jag brukar försöka undvika slalomläsning, men just nu har jag 3 böcker på gång samtidigt, visserligen är det en novellsamling, ett seriealbum och en "vanlig" bok.

I novellsamlingen har jag bara en novell kvar och det är En julsaga av Charles Dickens. Jag har väldigt stor lust att faktiskt ta och läsa den nu bara för att få den utläst.

Jag håller också på med Ellen Ekmans Lilla Berlin - So last year. Den är riktigt rolig och vass! Läser lite ur den innan jag ska sova på kvällarna så jag kommer nog läsa ut den snart.

Den bok jag håller på med just nu är Född till hjälte av Rick Riordan och det är den första i serien om Percy Jackson. Riktigt lättläst, spännande och underhållande. Gillar speciellt den grekiska mytologin. Jag hoppas att jag ska hinna läsa ut den i helgen, men vilken bok det blir efter den har jag inte räknat ut än.

Och ja, omslaget till Percy Jackson är fruktansvärt! Men boken är bra i alla fall!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...