24 augusti 2016

Lilla Berlin: so last year

Titel: Lilla Berlin: so last year
Originalets titel:-
Författare: Ellen Ekman
Översättare:-
Serie: Lilla Berlin #1
Antal sidor: 157
Utgivningsår: 2014
Förlag: Kolik 
Utläst: 5/8

Handling
Dagens ungdom fotar, festar, facebookar och förfasar sig genom 2010-talet. I Lilla Berlin trängs de särskilda och speciella ipasorternas anhängare, skäggbeundrare och neggningsraggare med dryga trafiklärare, arbetsförmedlare och estradpoeter. Varje stripp är en mininovell, med träffsäkra porträtt av unga storstadsmänniskor på 2010-talet där vardagliga, igenkänningsbara situationer skildras med precis humor och satir.

Mina tankar
Jag kände för något lite mer lättsmält underhållning och när jag var på bibloteket så såg jag denna och tänkte varför inte. Jag är inte van med att läsa serier, men detta var riktigt bra! Perfekt underhållning och passade bra att läsa innan man skulle sova.

Ekman lyckas att med bara några få bildrutor och ord fånga en hel generation. Sen älskar jag samhällskritiken och jag är så imponerad över hur hon lyckas förmedla det så tydligt på så lite utrymme.

Lilla Berlin innehåller gott om humor, satir och igenkänning. Det är riktigt vasst och roligt! Och perfekt underhållning!

Betyg: 4/5

Tidigare läst av denna författare
Har inte läst något av denna författare tidigare.

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...