16 augusti 2016

Länktisdag #11

1. En ny studie har gjorts som visar att äldre som äter choklad kan minska risken för att drabbas av demenssjukdomar. Speciellt mörk choklad har ju länge ansetts ha vissa hälsoeffekter.

2. Bokblomma har gjort ett intressant inlägg om blogg vs. sociala medier som t.ex. Instagram.

3. I början av veckan kom en förvånande nyhet, i alla fall för mig. Brooklyn Nine Nine är en av mina favoritserier och nu ska det göras en crossover mellan BNN och New Girl i höst. New girl har jag bara sett några avsnitt ur första säsongen av, men jag ser fram emot avsnittet som kommer sändas i oktober.

4. Sen kom det också en nyhet om att det kommer komma fler filmer om Morden i Sandhamn, men den här gången kommer det bli fyra filmer där några av dem kommer vara fristående från  böckerna.

5. Att Sarah Sjöström har tagit OS-guld och världsrekord är det väl ingen som missat. SVT Sport har skrivit en liten artikel om hennes fantastiska karriär.

6. Jag älskar blåbär, och även om vi inte hunnit plocka något i år så har vi i frysen så man kan ta upp och lyxa till det ibland. Här hittade jag ett inlägg som beskriver hälsofördelarna med blåbär.

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...