30 augusti 2016

Länktisdag #13

1. Jag har själv inte läst hela serien om Anne på Grönkulla, men jag har sett några av de filmatiseringar som gjorts. I veckan kom nyheten att Netflix kommer göra en ny dramaserie om just Anne på Grönkulla.

2. Hittade denna artikel på Facebook om katter och hur man kan tolka deras beteenden.

3. En av de roligaste videos jag upptäckt när det gäller musik. Ett band som gjort ett medley med kända låtar som alla innehåller samma ackord. Ett klipp jag återkommer till ofta när jag vill ha lite underhållning.

4. Detta var ett klipp jag upptäckta i veckan. En parodi på Sherlock och den är riktigt bra! 

5. Temat på Kulturkollo den här veckan är "vi måste prata om det". Under veckan kom detta inlägg upp, som handlar om att uppmärksamma de personer de som inte tillhör normen på ett eller annat sätt. Dessutom innehåller den en del boktips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...