18 augusti 2016

Film: Mike and Dave need wedding dates

Handling
Partybröderna Mike och Dave lägger ut en annons på nätet för att hitta de perfekta dejterna till deras systers bröllop på Hawaii. Bröderna hoppades på en vild semester men blir överlistade av tjejerna som tar festandet till en helt ny nivå.

Filmen är 98 minuter lång och regisserad av Jake Szymanski. I huvudrollerna ses bland annat Zac Efron, Adam Devine, Anna Kendrick och Audrey Plaza. Filmen hade premiär 2016.

Mina tankar
När jag var till Örnsköldsvik med en kompis passade vi på att se en film och då föll valet på Mike and Dave need wedding dates. Jag hade inte hört speciellt mycket om filmen innan så därför hade jag inga större förväntningar på den.

Jag måste börja med att säga att filmen var betydligt grövre än vad jag trodde att den skulle vara, speciellt med tanke att den är från 11 år. Med det sagt så måste jag säga att den ändå uppfyllde sitt syfte att underhålla, visst den är rätt så förutsägbar men vägen dit är ändå spännande och underhållande.

Den största behållningen av filmen tyckte jag var Aubrey Plaza och Anna Kendrick, som spelar Tatiana och Alice och tjejerna som får följa med till Hawaii. För min egen del så var det de som bar upp hela filmen.  Förutom det så tyckte jag mycket om miljön den utspelades i.

Rätt många av scenerna är roliga, men de drivs lite till sin spets och kan tippa över till att bli lite osmakliga i mitt tycke. Sen ska man heller inte förvänta sig mästerverk eller fantastiskt skådespeleri. Men det är en underhållande film som passar bra att se under sommaren. Nu kanske det låter som jag inte alls tyckte om filmen, men det gör jag absolut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...