29 augusti 2016

Veckoplanering v.35

Den här veckan är betydligt mindre intensiv när det gäller jobb. Är ledig helgen så förhoppningsvis har jag lite mer tid över för läsning och annat. Trots att jag jobbade rätt mycket i veckan hann jag ändå med att läsa mer än vad jag trodde att jag skulle göra.

Just nu har jag två påbörjade böcker, dels Lilla Berlin 2 av Ellen Ekman som jag räknar med att läsa ut idag och så håller jag på med Eligible som är riktigt bra faktiskt! Har inte hunnit så långt i den än men det jag läst är riktigt bra! Dock är den rätt så tjock men jag hoppas att jag ska hinna läsa ut den i veckan.

Efter det har jag tänkt börja med en av de böcker jag har på min läsplanering i september, nämligen Harry Potter and the goblet of fire av J.K. Rowling. Har ju haft som mål att läsa hela den serien i år och nu känns det som att jag verkligen måste ta tag i det om jag ska hinna.

Sen vet jag inte heller om det är smart eller dumt att läsa två engelska böcker efter varann, men hoppas att det innebär att jag kommer in i språket lättare och att det går lite fortare att läsa när man vant sig vid att läsa på engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...