14 augusti 2016

En smakebit på søndag: Ensamfjäril


En smakebit på søndag är tillbaka! Känns skönt att börja komma in i vanliga rutiner igen. Imorgon börjar jag jobba, just nu känns det rätt så gruvsamt men det ska nog gå bra. I helgen har jag bara tagit det lugnt, mest på grund av att det har regnat både lördag och idag. I fredags var det i alla fall fint väder så få for vi ut i skogen och plockade blåbär.

Den bok jag håller på att läsa just nu är Ensamfjäril av Gabirella Ullberg Westin. Har läst drygt hundra sidor ur den så nu börjar historien ta fart.

Smakebiten kommer från sidan 100,

"Hon dök aldrig upp på den avtalade tiden på sjukhuset", sa Almén.
"Jaså, inte?" sa Siv förvånat. "Vad är det som har hänt Henna, egentligen?"
"Hon har påträffats död", sa Almén. "Tyvärr kan jag inte gå in på fler detaljer än så."
Siv tittade på honom. De röda rosorna på hennes kinder hade svalnat.




8 kommentarer:

  1. Den här bytte jag till mig i våras efter att jag hade vunnit andra delen i serien :) Hoppas den är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är inte så tokig, fast det tog en stund innan man kom in i den.

      Radera
  2. Den verkar spännande, tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbit! Härligt med blåbärsplockning när det finns så gott om bär som i år. Verkar bli ett gott år för lingon också, ser fram emot att även "håva in" dessa till frysen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! Är alltid mycket roligare när man faktiskt får nåt för mödan :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...